تداوم روند کاهشی قیمت ها در بازار فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، باتوجه به کاهش قیمت محصولات فولادی در هفته جاری نسبت به هفته گذشته می توان نشانه هایی از کاهش التهابات موجود در بازار فولاد را یافته و احتمال توقف روند افزایش قیمت ها را در بازار داخلی را برآورد کرد.

کارشناسان بازار فولاد معتقدند که: کاهش قیمت ها در روز های اخیر می تواند دلایلی چون: کسب اطمینان محیطی وکم رنگ تر شدن  بیم و نگرانی از رشد قیمت های جهانی محصولات فولادی در بازارهای بین المللی نسبت به بازار داخلی، عدم رشد نرخ دلار بیش از احتمال برآورد شده تا پایان سال جاری و موج شدیدی از تقاضای شکل گرفته از جو روانی رشد قیمت ها داشته باشد.

بعد از ابطال معاملات میلگرد، لغو عرضه شمش و مقاطع فولادی در بورس کالای هفته گذشته بازار با تغییر جهت طی دو روز به مسیر ثبات بازگشت و جو روانی حاکم بر جامعه که قدرت تصمیم گیری را از فعالان در این صنعت سلب کرده بود حذف شده و فضا برای نقطه ی تقابل عرضه و تقاضا و کسب قیمت تعادلی مهیا تر شده است. شرایطی که می تواند روزنه های امیدی برای تداوم روند کاهشی و بازگشت قیمت میلگرد به کانال ۴ هزار تومان باشد.

تدارک عرضه نقدی در شرایط شب عید  اگر جایگزین عرضه سلف شود به مراتب شرایط معاملات را بهتر خواهد کرد  چرا که عرضه نقدی با تحویل سریع‌تر، بازار را تغذیه می‌کند و باعث می‌شود کارخانه‌ها با تامین مواد اولیه مورد نیاز خود در تعطیلات نوروز نیز بتوانند فعال باشند و به نوعی فرصت‌سوزی نکنند.

با توجه به این شرایط، دلایل خاص دیگری برای افزایش تقاضا  در بازار وجود نداشته، اگرچه هنوز وضعیت صادرات به کشورهای منطقه بدون تغییر در فاز ارزی مثل گذشته به قوت خود باقی مانده و نه تسهیلاتی در مسیر بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشورهای عراق و افغانستان را شاهد هستیم و نه رشد قیمت دلار به اندازه‌ای است که به افزایش محسوس جذابیت صادرات منجر شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: